Tuesday, June 7, 2011

::Holli Holiday @ Bandung, Indonesia::


Day 1...

tgh xcited la kunun kan.... ;p

pi balik naik MAS yg kunun klas la....
kitaorg pg balik makan menu yg sama...
MAS xde duhet ka nak tukar menu oiii....
loya rase nak muntah kay....
tu blum lg ader satu insiden yg non acceptable...xpe lepaih nih kay..

cantik kan!

teman baru...chi chi from bandung... ;D

model airport bandung..  ;p

kat sini terjadi nyer satu insiden yg mmg la xle accept...
beg ku tertinggal di keyel....
bukan sbb aku cuai ye...
yg ini pihak MAS yg sangat cuai....
entah cuai ape nyer pon aku x tau....
moral of the story, jgn chek in beg kat KL Sentral....suwey u....
dua hari aku sehelai sepinggang...
bedak sikat sumer ehsan kengkawan...eben pantiliner kehkehkeh....(thanx ahlo! )

angkutan kota -- mcm bas mini la...

weols x naik nih....bisa sesat di bandungan...
;p
kat sini macam takde undang2 jalan raya, sukati la nak potong belah kiri ke, nak celah smpi tahap menhimpit ker...sukati....
tapi org bandung tak suker kecelakaan ( kemalangan )....
walaopon cam xde undang2 jlnraya ....tapi mrk sgt kool bwk kete...
hon cam biase tapi xdela nak marah2 org sbb tak dpt jalan...;p

kalao nmpk org berjalan melintas, mrk akan trus slowkan kete...
x mcm kiter 
lagi la org tuh nak lintas lagi laju tekan pedal minyak kasik org tuh cepat mampus... ;p
baik la kire nyer org2 kat bandung ni....( tp jakarta laen ye...jgn salah anggap )

kitaorg ader supir yg nungguin...
mula2 dier hantar org laen....
hr kedua ngan pak iwan...( enggak ada gmbrnya dlm kamera ini )

la....diorg lagik!

FO( factory outlet) yg first...
oke la banyak juga yg muwah2....
berduyun-duyun manusia ke rumah mode nih....malaysia ade, indonesia lg la ramai...
hasil tangkapan: baju mimi, baju utk tdo mlm tu, dan baju yg ok...
x banyak bli mse kat cni...
sbb masa ni kitab weols x siap lagi...(kitab- rege tukaran wang mesia indon )
tapi tasha udah terjebak...
nyesal dier x bwk kredit kad n atm kad ( ngalim gtu... )

makan time!

lepas penat shop2 kat rumah mode, weols trus g makan...
tapi jam baru pukul 5.30 pm...
waktu kat cn lewat 1 jam...
agak janggal la biler 5.30 pm weols sumer dah lapar....;p

maksud sangkuriang aku x tau ape...;p

gurami bakar...( ikan talapia benornyer)

kami pilih ini utk hidangan 4 org..

nasi liwet ( bukan liwat tutttt ye ) ;p
ayam bakar ( siap bakar ngan kepala ayam...loya tekakku lepastu )
tempe...( sedap, lembut dan wangi )
ikan masin
ulam-ulaman
keropok
tauhu

rege kitaorg makan, dah x hengat sbb banyak sgt ratus ribunyer...fenin!
 mlm tuh pak supir bawak weols kat toko tiga...
best woooo jeans levi kat cini.....
aku rembat 2 pasang....cantik...xla macam golok mali....;p
rege pon ok...siap ader diskaun....
kalau nak potong, 10 min jer...rege IR10,000

seluar bub...

weols tdo kt flores gallery hotel....
muwah dan bepatutan plus selesa...
weols dapat cam bilik atas tapi ader 3 bilik siap dapor lagi...

day 2....

misi utama...
mencari kain2 ela....kunun utk raye la kan...
entah sempat siap ke idak....

b4 dat....kat hotel tu diorang sediakan sarapan....
nasi kunyit kot...ade tempe, telo mihun timun ngan keropok...
sedap gak...

oke kontiniu...


terlalu banyak kain wa...cakap lu....
boleh giler tau nak pilih...kihkihkih
;p
tapi ikut tebal poket la.....
kalo byk uang nya...bisa saja...;p

gerai2 tepi jalan...

xberani nak cuber walaupon nmpk mcm best...
kang x pasal2 ceri beri.....hilang nikmat shopping.....
ader org tuh didnt eat local fud trus kena curse ceri beri!....kahkahkah... ;p

masakan padang...

sedap makan kat sini....
tapi once uols masuk, ol the kastemer kecek malaysia...
kahkahkah....sumer pak supir antar saner.... ;p

after makan sambung balik ker pasar baru....
dah penat...
lom balik lagi tau....

pegi sini plak....

dan juga yg ini...


uish...tpt2 gini mmg sgt mengilakan weols sumer...okay...
xpenah terjadi kalo kat mesia....;p
dan satu lagi beza SA kat sini, diorang cam tahu la tugas melipat dan melayan kastemer tu mmg kerje deyols...
walaopon aku sepah sepuluh kali kain yg dah lipat....SA tuh dgn muker mesra akan lipat balik tanpe mengomel mcm yg terjadi kat negara kita....sgt mesra la....
kalo kat sini mampuh kene perli + marah ngan SA lagi2 kalo x bli ape2.... ;p

kat heritage nih juge pjah dapat kopi pree kat cafe de wrinkle...( dlm fo ader cafe..)
kopinyer secawan...pree lak tu...duduknyer ader la sejam...kihkihkih...
mase nih ade wifi pree juge...
memasing sibuk la bukak ipong nak hapdate fb la...4square la....whatapp la...sms laqi dan anak kat mesia ..
ekekekekekekekek....

itupon pak iwan nak suh kami pg summit fo...
kami dah rejek sbb poket semakin nipis wey...
nnt ader plak yg kena jadi PATI kat bandung nih.... ;p

malam tuh...jenjalan kat...paris van java...

macam shopping mall...

happening la tpt nih...eben kol 12 pon x mau tutop2....
best...

day3...

sebelom balik igt kan dah nak balik trus,
rupe-rupenyer sambung balik kat pasar baru.....
omeeeeee.....hahahhaha...giler x cik kiah kiter.....

pastu flight kol 2.....so bye2 bandung...c u again nex time....pasti! ;p



5 comments:

  1. wahhh... syok je nampak bandung ni..

    ReplyDelete
  2. noni, mmg kene pergi... mmg best! org kat kat saner different ngan org indon kat sini :-D

    ReplyDelete
  3. wah.. best uols pegi soping kat bandung.. bila iols nak pegi.. hakhakhak..
    mana hasil mashul tangkapan kat bandung?? dgr citer beg ko tertinggal kat kl?? betul ke?

    ReplyDelete
  4. ila...hang dah jangkau jaun nun ker gold cost tu....lg mau tanyer.....bile2 jer la....wakakakaka....ader uang...bisa....tp syarat, jgn bawak anak la beb p bandung....terganggu konsentrasi... :p

    ReplyDelete
  5. smbg...
    ila, hasil tangkapan x sempat nak tangkap battery abis....n charger dlm beg yg tertinggal tu...
    ye...mmg betul beg aku tertinggal kat keyel..sabtu ptg tuh baru smpi kat bandung balik....sgt terseksa ok....mmg naseb x baik la.... :D

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...