Friday, April 12, 2013

Masjid Ammar Osman Ramju Sadick Islamic Centre & Central HK


Sambungan dari HK-Stanley....

Sebenarnya masa kami naik bas nak ke Wan Chai, kami tak tahu nak turun kat mana....kami berharap kat screen bas semata-mata utk tulis Wan Chai....tapi haremmmm.... mana ada kan.... pi la tgk2 kat signboard kat luar tu berharap perkataan spt Wan Chai akan ada.....mmg ada tapi x konpiden....
lastly kami turun juga tapi agak terlajak ke hadapan sedikit dr Wan Chai....aku rasa ini kawasan Central sbb banyak bangunan-bangunan tinggi yg femes kat HK ada kat depan mata kami dan juga berdasarkan peta di tangan masing-masing.




Maka kami pon berjalan-jalan sambil cuti mata.....disebabkan hari ni hari ahad, banyak la pesta2 yg diadakan di sekitar Central ni.....lagipon nak krimas kan....penoh dgn pokok krismas juga.....



berlatarbelakangkan christmas tree

pihak HSBC mengadakan kempen mengenai kebudayaan utk komuniti sekitar

hanjeng pon nak naik stroller!

sekitar Central mmg byk butik2 designer.....meleleh air liur

belon utk kanak-kanak

maid indo & pinoy  diberi kebebasan oleh majikan mrk pd hari ahad.....ramaiiiii sungguh!

cuci2 mata jer....

naik MTR sbb nak keluar kat pintu WanChai.....
setelah sesat barat, akhirnya jumpa juga.....

pukul 3 baru dpt nak makan lunch......

ode kami......kao ado faham x? hehehe

ni jer dim sum yg tinggal.....frust betol!

 Kami ode nasi putih, roast chicken and baby kailan.....wah sedap betol dapat makan sejuk2 dan tengah laparrrrr sgt.....semuanya dalam $170 dollarHK.......tapi mengecewakan bila dapat rasa dim sum 3 jenis jer.....haih! nak pg HK lagila camgini...... ;)

Kami solat jamak di masjid itu juga....ramai betol indo kat masjid ni....mrk belajar mengaji, ada juga yg duduk bersembang jerk......

Ramai pula yg menegur aku dan bertanya kan indo? ehehehe...aku sengih jer la.....xkoser nak beramah mesra bagai......

ruang lobi masjid

tram yg sentiasa dipenuhi org.....x sempat naik pon.... ;-(

ada pesta kebudayaan jepun di tepi jalan

jgn luper shopping Longchmaps kt HK...murah dr KL
Jalan punya jalan....sampai dah kat hostel kami.....mmmmm amboih dekat juger dgn hostel kami rupenya...sabor jela.....

Balik hostel, rehat-rehat lepas tu masak nasi utk dinner plak.....malam ni makan kari dalam tin dgn sambal ikan bilis...hehehe...

Ciao



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...